Duben 2017 Tisková zpráva - parkoviště roku

Přinášíme výsledky ankety Parkoviště roku 2016/17

Tisková zpráva


Duben 2017 Tisková zpráva - 4. konference

Co vše přinesla 4. konference ČPA?

Tisková zpráva


Duben 2017

Program konference - pracovní verze, ketrá se může měnit


Duben 2017

Výlet na Hrad Lipnice - pro zájemce o úterní návštěvu zatopených lomů do Haškovy Lipnice jsme připravili bonus v podobě komentované prohlídky Hradu Lipnice.


Duben 2017 Generálním partnerem je hlavní město Praha

Děkujeme všem, kteří se o toto zasloužili:

Petr Dolínek - náměstek primátorky hl. m. Praha

Odbor rozvoje a financování dopravy - Magistrát hl. m. Praha

a mnoho dalších - díky.

Pozor - docházejí již některé pokoje!!!

Přihlášení zde:


Březen 2017 Rozloučení ?

Dnes jsem dostal e-mail. Musím ho trochu redigovat, ale aspoň něco z toho e-mailu pro Vás:

"Přátelé, kamarádi,

rád bych Vám všem poděkoval za včerejší účast na milém pracovním rozloučení s kolegou  ... . Když dnes odcházel zcela sám průchodem z kanceláří do ulice s krabicí v ruce, kterou si pak odložil na popelnici u chodníku a trpělivě čekal, až ho někdo odveze pryč, byl to smutný pohled…

Rád bych složil poklonu všem, kdo se na přípravě večera podíleli, zejména .... .

 Ještě jednou díky za vše a brzy na viděnou v době nejisté, v době  po ... . Už teď mi chybí…"


Mě taky

Petr Horský

 


Březen 2017 Je nás 21 členů

V úterý 28. března Rada ČPA projednala a schválila přistoupení společnosti ProPark Slovakia s.r.o. k ČPA. Počet členů dosáhl čísla 21. Těšíme se na další.


Už jste se přihlásili na 4. konferenci ?

 

Už jste hlasovali v anketě parkoviště roku 2016/2017?


Březen 2017 Někde se něco pokazilo

Je možné, že nejsou funkční některé odkazy na našem webu. ZamračenýMožná se Vám stalo, že kliknete na odkaz a na počítači se objeví hláška, že stránka neexistuje. Mějte trpělivost, nebo zkuste zkotrolovat, zda se v odkazu vyskytují tři magická písmenka www. Máme podezření, že za problémy stojí nenovější aktualizace prohlížeče IE. Ale my jsme jenom uživatelé a do těch jedniček a nul nevidíme. Tak snad to specialisté zavčasu dají do pořádku. Asi by to chtělo méně IT kvaltování a více si hledět základních kamenů. Smějící se

Za vzniklé problémy se omlouváme.

Mezitím zkuste nezapomenout:

 Už jste se přihlásili na 4. konferenci ?

 

Už jste hlasovali v anketě parkoviště roku 2016/2017?


Březen 2017 Je nás 20 členů

V úterý 21. března Rada ČPA projednala a schválila přistoupení společnosti CROSS Zlín, a.s. k ČPA. Počet členů dosáhl čísla 20. Těšíme se na další.

Už jste se přihlásili?

http://www.parkovaciasociace.cz/clanek/243-4-konference-ceske-parkovaci-asociace/


Už jste hlasovali?

www.parkovisteroku.cz


Březen 2017 Byli jsme u křtu knihy

23. března se křtila kniha Role regionální železnice ve 21. století

Taky jsme přispěli trochou vědomostí a invencí:

Kniha prožije druhý křest na 4.konferenci České parkovací asociace

K občerstvení přispěli:

Soukromý cukrář

a

Soukromý řezník

Budiž inspirací pro další společné zážitky s Českou parkovací asociaci.

Zvláštní poděkování Ondřejovi Myškovi (to je náš emeritní předseda) za pomoc při organizaci.


Březen 2017 4. konference České parkovací asociace

4. konference České parkovací asociace

Hotel Luna, Ledeč nad Sázavou 25. až 27. dubna 2017

Tradiční akce v netradičním formátu. 

 


Únor 2017 Nová rubrika

Zprovoznili jsme novou rubriku - Názorové fórum

 

Najdete zde jak dřívější úvahy, tak i nové komentáře. Předem díky za Vaše tipy.


Prosinec 2016 Novinky z ČPA

Hlavní události dne je schválení podání žádosti o přistoupení k EPA. O tom více jinde.

Avšak řešili jsme i další důležité záležitosti.

Sekretář asociace Ing. arch. Jan Kábrt požádal o uvolnění z funkce. Nikdo se mu nedivíme. Jakožto vedoucí oddělení mající na starosti správu nových zón placeného stání v Praze má práce nad hlavu. A tak Honzo děkujeme.

Novým sekterářem České parkovací asociace byl jmenován Ing. Miroslav Čadský. Pokud jej potřebujete kontaktovat, napište na adresu: cadsky@parkovaciasociace.cz . Můžete mu i zavolat na tel: +420 236 004 335,

Současně jsme jmenovali sekretáře pro komuniaci s Evrpskou parkovací asociaci. Stal se jim Bc. Václav Lukeš. I jej můžete kontaktovat e-maile: lukes@parkovaciasociace.cz nebo na adrese office@parkovaciasociace.cz. I jemu můžete volat na tel: +420 236 002 479.



Prosinec 2016 Změna sídla

30. 11. 2016 zapsal Městský soud v Praze nové sídlo.

Nově nás najdete, či nám poštu můžete poslat na adresu:

Česká parkovací asociace z.s.p.o.

Radimova 2342/36

169 00 Praha 6

Volat nás můžete na:

+420 222 742 621


Prosinec 2016 Přistoupíme k EPA!

9. prosince 2016 se sešla Rada České parkovací asociace a jednomyslně rozhodla o podání žádosti o členství v Evropské parkovacíc asociaci. Dokument, který žádáme EPA o přijetí naleznete zde

Výsledky hlasování:

Členové ČPA se vyjádřili následovně (stav k 2/12/2016 13:39):

13 členů hlasovalo pro vstup do EPA = 68 % členů = 100 % hlasujících

0 členů se zdrželo hlasování

0 členů bylo proti vstupu do EPA


Prosinec 2016 Jsme členem Evropské parkovací asociace

23. ledna jsme obdrželi zprávu ze sekretariátu Evropské parkovací asociace v tomto znění:

"thank you for getting in contact. It with great pleasure to inform you that at their meeting last week Friday January 20, 2017 the EPA board have formally approved your application for membership and welcome you as a full member of the EPA. So please feel free to announce your membership on your website."

Byl tak dokončen proces, který zahájili v dubnu 2013 čtyři zakládající členové České parkovací asociace. Dokázali jsme tak naplnit jeden ze základních cílů ČPA. Pevně věříme, že spolupráce s EPA bude konstruktivní a že přinese všem stranám všeobecný prospěch.

Do EPA nevstupujeme, jako poslední země střední Evropy s nataženou rukou. Do EPA vstupujeme v okamžiku, kdy již máme co nabídnout. Nepřicházíme pouze čerpat zkušeností, ale přinášíme také vlastní projekty a vlastní mnohaletou práci. 

Česká parkovací asociace vznikla s vizí dobré komunikace. I v naší zemi jsou projekty a řešení, které jsou hodné 21. století. Jenom nějak nedokážeme si tyto užitečné informace vzájemně předávat. Předávání informací a výměnu zkušeností za nás neudělá sebelepší HI-TECH technologie. Ta vždy bude jen pomocným nástrojem. Předávání a výměnu zkušeností musíme vždy iniciovat sami a sami musíme chtít se o toto podělit. 

S touto vizi vstupujeme do asociace, která zde pracuje již 44 let. Asociace zahrnující 23 národních asociací a zajišťující správu více než 41 mil. parkovacích stání. Parkovací služby v Evropě zaměstnávají 500 000 osob. Jsme na začátku další fáze naši činnosti.

První ucelené informace o parkování v Evropě připravujeme na 4. konferenci České parkovací asociace, kterou připravujeme na v Hotelu Luna, Ledeč nad Sázavou 25. až 27. dubna 2017.

V Praze dne 24. ledna 2017

 

Petr Horský

 

Předseda Rady České parkovací asociace

 


Listopad 2016 4. konference České parkovací asociace

4. konference České parkovací asociace

Hotel Luna, Ledeč nad Sázavou 25. až 27. dubna 2017

Tradiční akce v netradičním formátu. Brzy se dozvíte více.


Září 2016 2. Seminář ČPA

Pod záštitou váženého pana Martina Kolovratníka, místopředsedy Hospodářského výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a místopředsedy Dozorčí rady SFDI jsme pořádali:

Společenský večer ke spuštění ankety „Parkoviště roku 2016/2017“ (12. října 2016 od 17 hodin v prostorách Národní technické knihovny - vzdělávací centrum, Praha 6)

a

2. seminář Moderní parkovací dům od A do Z (Clarion Congress Hotel Prague, Freyova 331, Praha 9 - Vysočany13. října 2016 od 09:00 do cca 17:00 hodin)

5 hlavních momentů z obou akcí:

  • 3 – 2 – 1 -START – spustili jsme soutěžní anketu www.parkovisteroku.cz
  • Nový zákon = nové možnosti – novelizovaný zákon o SFDI umožňuje z tohoto fondu financovat výstavbu parkovišť pro osobní automobily a jízdní kola u vlakových stanic.
  • Poděkování – nové parkovací zóny v Praze jsou v Evropě vysoce pozitivně hodnoceny. ČPA poděkovala tvůrcům a realizátorům za to, že po dlouhé době se má ČR čím chlubit.
  • Prohraná krabice šampaňského – Dana Jurášková se vsadila před dvěma léty, že podíl plateb prostřednictvím platebních karet nepřesáhne v prvním roce 10 %. Tento podíl je již v prvním měsíci 30 % a Dana musí koupit krabici šampaňského.
  • EET se týká i parkování – města mohou zůstat ve svých parkovacích zónách klidná. Ale všude tam, kde se postupuje jinak než podle § 23 zákona 13/1997 je nutno se připravit na EET.

ČPA podporovala a stále podporuje parkovací zóny v Praze. Evropa nás chválí a co doma? Celý dopolední blok bude o Praze ...

Hlavní město Praha zprovoznilo na konci letošních prázdnin nové zóny placeného stání. Tyto zóny mají mnoho nového oproti systému, který známe v Praze od roku 1979, a který je založen na papírových parkovacích kartičkách a lístkách.

Hlavní město Praha se tak zařadilo spolu s Amsterdamem, Madridem, Lisabonem a Barcelonou mezi TOP 5 evropských měst, které kompletně přechází na elektronický systém placení parkovného a evidence parkujících vozidel.

Již jsou za námi časy, kdy se experti z Prahy jezdili do západní Evropy (především Německa, Francie, Španělska a Nizozemska) učit, jak vybudovat systém parkování po roce 1990. V posledních měsících v průběhu přípravy nového systému začali experti, politici a úředníci z Evropy naopak navštěvovat Prahu, nebo zvát zástupce Prahy, aby si mohli ověřit, jak jsou nové prvky připravovány, realizovány a nově i provozovány.

Česká parkovací asociace je těmito událostmi potěšena a plně podporuje poslední kroky hlavního města Prahy.

Přikládáme článek o Pražském systému článek z časopisu Veřejná správa, který vydává české Ministerstvo vnitra.

    

 


Hlavní partneři:

        a       

Partneři:

        

 

 


Září 2016 2. Seminář ČPA

ČPA podporovala a stále podporuje parkovací zóny v Praze. Evropa nás chválí a co doma? Celý dopolední blok bude o Praze ...

Hlavní město Praha zprovoznilo na konci letošních prázdnin nové zóny placeného stání. Tyto zóny mají mnoho nového oproti systému, který známe v Praze od roku 1979, a který je založen na papírových parkovacích kartičkách a lístkách.

Hlavní město Praha se tak zařadilo spolu s Amsterdamem, Madridem, Lisabonem a Barcelonou mezi TOP 5 evropských měst, které kompletně přechází na elektronický systém placení parkovného a evidence parkujících vozidel.

Již jsou za námi časy, kdy se experti z Prahy jezdili do západní Evropy (především Německa, Francie, Španělska a Nizozemska) učit, jak vybudovat systém parkování po roce 1990. V posledních měsících v průběhu přípravy nového systému začali experti, politici a úředníci z Evropy naopak navštěvovat Prahu, nebo zvát zástupce Prahy, aby si mohli ověřit, jak jsou nové prvky připravovány, realizovány a nově i provozovány.

Česká parkovací asociace je těmito událostmi potěšena a plně podporuje poslední kroky hlavního města Prahy.

Přikládáme článek o Pražském systému článek z časopisu Veřejná správa, který vydává české Ministerstvo vnitra.

    

Přihlášky:

              Přihláška - word                

 

               Přihláška - pdf                

Hlavní partneři:

   a 

Partneři:

Termín: 13. října 2016

Místo: Clarion Congress Hotel Prague (jako vloni)

Program:

  • středa 12.10.2016 večer, Národní technická knihovna, Praha 6 od 17:00 slavnostní ZAHÁJENÍ ankety „Parkoviště roku
  • čtvrtek 13.10.2016 celý den, Clarion Congress Hotel Prague
    • 10:00 až 13:00 - I. blok – Zóny placeného stání Praha - první poznatky a výsledky, jak fungují, co skenovací autíčka a mnoho dalších zajímavostí
    • 13:00 oběd (v předsálí)
    • 14:30 až 16:30 - II. blok – standardy vybavení a služeb parkovacího domu; výklad implementace elektronické evidence tržeb (EET) 

Prosíme, nechte si volné místo v kalendáři. Postupně budeme uvolňovat bližší informace. Základní pravidla budou obdobná jako vloni.

Jako předzvěst mohou sloužit i tyto názory a komentáře. 


Září 2016 2. Seminář ČPA

Přihlášky:

              Přihláška - word                

 

               Přihláška - pdf                


Termín: 13. října 2016

Místo: Clarion Congress Hotel Prague (jako vloni)

Program:

  • středa 12.10.2016 večer, Národní technická knihovna, Praha 6 od 17:00 slavnostní ZAHÁJENÍ ankety „Parkoviště roku
  • čtvrtek 13.10.2016 celý den, Clarion Congress Hotel Prague
    • 10:00 až 13:00 - I. blok – Zóny placeného stání Praha - první poznatky a výsledky, jak fungují, co skenovací autíčka a mnoho dalších zajímavostí
    • 13:00 oběd (v předsálí)
    • 14:30 až 16:30 - II. blok – standardy vybavení a služeb parkovacího domu; výklad implementace elektronické evidence tržeb (EET) 

Prosíme, nechte si volné místo v kalendáři. Postupně budeme uvolňovat bližší informace. Základní pravidla budou obdobná jako vloni.

Jako předzvěst mohou sloužit i tyto názory a komentáře. 


Červenec 2016 Výzva za 5 minut 12 ...


Květen 2016 Nekonečný příběh

Parkovací dům ve Slaném opět v hledáčku České televize

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ _

a naše reakce na facebooku:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100012167260341


Květen 2016 Dobrý tarif

Na víkend Vám posíláme část diskuse nad jedním objektem hromadných garáží, který je pod historickým náměstím. Na náměstí je regulačně nesmyslný ,,politicky“ nezrušitelný tarif  1,-Kč/15 minut ale současně je první hodina v podzemních garážích zdarma. A parkování na ploše náměstí vítězí ... Na 110 %.

Na snímku máte 15 lístků, každý se zaplacenou 1 Kč za 15 minut. Z toho lístek stojí několik desítek haléřů.

A nad to běžným koloritem zůstává, že 15% z celkové kapacity zabírají svým zákazníkům právě obchodníci s cedulkami ,,ZÁSOBOVÁNÍ“ klidně celý pracovní den.

 


Květen 2016 Soutěž Parkoviště roku 2016 startuje!

Soutěž Parkoviště roku 2016 startuje! Neváhejte a přihlaste se se svými službami! Od 1.5.2016 je možné začít přihlašovat parkoviště a také začít hlasovat. Těšíme se na postupný nárůst přihlášených i hlasujících.


Duben 2016 Jako by konference pokračovala

Zajímavý rozhovor na www.lidovky.cz


Duben 2016 Spuštění webu

Spouštíme nový web s hlasováním


Duben 2016 Blíží se konec pro podání přihlášek na 3. Konferenci České parkovací asociace

K dispozici jsou poslední volná místa, kapacita hotelu je omezená. Více informací naleznete zde: http://www.parkovaciasociace.cz/clanek/200-blizi-se-konec-terminu-pro-podani-prihlasek-na-konferenci/


Březen 2016 Prodloužení termínu pro podání přihlášek na konferenci

NOVINKY:

  • TERMÍN PRO PODÁVÁNÍ PŘIHLÁŠEK JE PRODLOUŽEN DO 11. DUBNA 2016
  • V ÚTERÝ VEČER BUDE PROMÍTÁN FILM "LIDSKÝ ROZMĚR"
  • MIMO OFICIÁLNÍ PROGRAM (PŘEDNÁŠKY) BUDE PŘÍSTUPNÝ FITNES
  • HLAVNÍMI PARTNERY JSOU:

      A     

PŘIHLÁŠKA VE VERZI DOC:

PŘIHLÁŠKA VE VERZI PDF:



Březen 2016 Bez komentáře ...

Neslavný konec ...

 


Březen 2016 Město Slaný zvažuje ukončení provozu parkovacího domu

Ve zprávě z dnešního tisku přinášíme více informací: http://prazsky.denik.cz/z-regionu/mesto-slany-zvazuje-ukonceni-provozu-parkovaciho-domu-20160303-l3ef.html


Prosinec 2015 11. konference Slovenské parkovací asociace

V listopadu 2015 se konala již 11. konference Slovenské parkovací asociace. Opět v Tatrách. Opět vynikající. Opět inspirativní. Kdo nebyl, může jen litovat.


Listopad 2015 ČPA a Města s dobrou adresou

Vše začalo v září na společné tiskové konferenci několika zájmových sdružení, kdy jsme definovali zájem na společném postupu při prosazování systémových a koncepčních změn v uspořádání českých a moravských měst. Společně jsme již působili i na zakončení Evropského týdne mobility v Praze 21. a 22. září 2015 na Dejvické ulici v Praze. 

Postupně jsme diskutovali a rozvíjeli myšlenky nad podobou projektu. V říjnu vzniklo logo projektu a existuje web, byť zatím omezeně. 12. listopadu 2015 se sešla Rada České parkovací asociace a odsouhlasila vstup do Asociace měst pro cyklisty. 12. listopadu jsme také o novém projektu informovali účastníky 11. konference Slovenské parkovací asociace v Tatrách.

 

O konferenci SPA přineseme informaci co nejdříve.


Září 2015 Aktuálně nejen z ČPA

Přehled aktualit z činnosti ČPA:

14. září se konala společná tisková konference k zahájení Evropského týdne mobility.


 

 21. a 22. září jsme se zúčastnili spolu s některými kolegy finále Evropského týdne mobility v Praze na Dejvické ulici. Akce byla fajn, lidé si snad jen stěžovali, že se o této akci pozdě dozvěděli. 

Závěrem připomínáme seminář Moderní parkovací dům od A do Z. Bude 8. října 2015 v Clarion Congress Hotel, Praha 9. Ještě máte čas, ale pozor, kapacita se pomalu vyčerpává. Tak neváhejte a přihlaste se. Uzávěrka přihlášek bude 2/10/2015.


Září 2015 Novela vyhlášky 104/1997

V procesu je novelizace vyhlášky MD ČR č. 104/1997. ČPA si dovoluje navrhnout malinkou úpravu, která v případě zpomalovacích polštářů je potřebnou novinkou, v případě parkovacích automatů potvrzením aktuálního přístupu úřadů v Praze a Českých Budějovicích pro nové parkovací zóny, kdy jsou parkovací automaty „povolovány“ zjednodušeným postupem „stanovení místní úpravy“.

Pokud souhlasíte, připojte se k naši aktivitě.

 

Už jste se přihlásili?

uz jste se prihlásili

  Přihláška ve wordu   


  Přihláška v pdf    





Srpen 2015 Moderní parkovací dům A-Z - ubytování

Vážení přátelé,

obdrželi jsem informaci z Clarion Congress Hotel Prague**** ve kterém se koná seminář ohledně možnosti ubytování:

Ubytování – hosté se můžou hlásit sami na email room.cchp@clarion-hotels.cz pod heslem „Moderní parkovací dům od A do Z“

Speciální cena ubytování pro hosty konference (garantováno pouze při použití hesla) – 2500 CZK / pokoj / noc vč. 15% DPH, bufetové snídaně, internetu na pokoji a kávového a čajového servisu na pokoji

Tuto speciální cenu je možné Vám nabídnout i jeden den před a jeden den po konání této akce. Potvrzení ubytování závisí vždy na aktuální obsazenosti hotelu.

Parkování je možné v podzemních garážích, které jsou součásti hotelu. Zvýhodněné parkování pro ubytované hosty je 400 Kč/den.

 Připojujeme opětovně přihlášky: 

                                            

 

 


Srpen 2015 Moderní parkovací dům A-Z - přihláška

Vážení přátelé,

navazujeme na 1. avízo a zveřejňujeme přihlášku na seminář Moderní parkovací dům od A do Z.

 

V první řadě musíme poděkovat 1. náměstku primátorky hlavního města Prahy panu Petrovi Dolínkovi, za spolupráci, jejimž výsledkem je skutečnost, že generálním partnerem našeho semináře je právě hlavní město Praha.

 

Nyní již k praktickým informacím. Seminář se koná 8. října 2015 v Clarion Congress Hotel, Freyova 331, Praha 9. Veškeré podstatné informace o podmínkách účasti naleznete v přihlášce, kterou si můžete stáhnout ve formátu pdf nebo doc. Po vyplnění přihlášky tuto prosím naskenujte a odlešlete na info@parkovaciasociace.cz.

                                            

V nejbližší době ještě zveřejníme informace k možnostem zvýhodněného ubytování a parkování pro účastníky semináře.

Než se však potkáme, doporučuji Vaši pozornosti článek z Mladé fronty z července 2015.

 Dobrá práce Martine.

 


Srpen 2015 Napsali nejen o parkování v červenci

Začněme jednou tragédii. Nehoda na železničním přejezdu ve Studénce je obrovskou tragédii. Ihned po nehodě se vyrojilo spoustu komentářů, jak tuto situaci změnit. Až na dílčí výjimky všechny komentáře doporučovaly řešení za desítky miliard korun. Budujme nadjezdy, či podjezdy.

OMYL!!! Touto spornou investicí jen problém odsuneme někam jinam. Původní příčina není v absenci nadjezdu, či podjezdu. Původní příčina je ve vnímání zákonů na území ČR. Dokud bude červená na železničním přejezdu, nebo na semaforu mít pro mnoho řidičů informativní význam, pak se nic nezmění. Pokud bude omezení stanovené zákonem nebo dopravní značkou vnímáno jako doporučující, tak se nic nezmění. Pokud bude mít Česká republika pověst země, kde jsou zákony informativní, tak se nic nezmění. 

Opravdu pozitivní přístup při dohledu nad bezpečností a plynulostí se neosvědčuje. Vzpomeňte si na dobu, kdy začal platit bodový systém. Jak se krásně jezdilo.

http://video.idnes.cz/?c=A150805_143329_brno-zpravy_vh&idVideo=V150805_143347_brnoh_jda

Ještě drobná příhoda. Na dálnici D5 bylo lokální a dočasné omezení rychlosti na 60 km/hod. neboť byla vážně porušená středová svodidla. Tak jsem v pravém pruhu zvolnil na tuto rychlost. Dojel mne kaminón, který vydržel po dobu omezení (cca. 15 sekund) vytrvale houkat ať ho nebrzdím. Do levého pruhu se nemohl zařadit, neboť rychlost vozidel v levém pruhu běžně dosahuje 120 km/hod. 

Také jsme pomáhali ČTK s přípravou informace k 80 výročí instalace prvního parkovacího automatu. Článek byl mimo jiných publikován na webu www.idnes.cz. 

 

 

 

Několik drobných zpráv bylo o parkování

Strakonice: Terénní práce povedou k rozšíření parkovacích míst

Záchytná parkoviště v Praze nepřibudou, vzniknou za rok na Černém Mostě

Opava: Parkování u knihovny Petra Bezruče bude regulováno

Čidla poradí, zda je v centru volné místo k zaparkování

A článek také poslala kolegyně Krystyníková z Otrokovic:

Děkujeme.

Připomenutí - Seminář moderní parkovací dům od A do Z - začíná se pomalu plnit program i seznam partnerů. Očekávejte bližší informace, včetně formuláře přihlášky na konci srpna.

Pěkný zbytek horkého léta Vám přeje ČPA.


Červen 2015 Seminář Moderní parkovací dům od A do Z - 1. avízo

Organizátor: Česká parkovací asociace z.p.s.o.

Místo konání: Clarion Congress Hotel Prague, Freyova 331 190 00 Praha 9 - Vysočany

Termín: 8.10.2015

Forma akce: Seminář, série stručných přednášek a navazujících diskusí, formulování závěru: Základní doporučení pro návrh moderních parkovacích domů od A do Z

Popis akce: Jednodenní odborný seminář zaměřený na všechny prvky zajišťující úspěšný návrh, realizaci a provozování moderního parkovacího domu. Seminář vás postupně provede všemi kroky, které jsou nezbytné, pro úspěšnou realizaci vašeho záměru. Kromě doporučení k dodržení systematického postupu se dozvíte, jaké parametry by měl váš parkovací dům splňovat, jak by měl být vybaven a jaké služby by také mohl poskytovat.

Komu je seminář určen?: Zástupcům investorů a provozovatelů moderních parkovacích domů z veřejné i soukromé sféry, odborné veřejnosti, architektům, projektantům a dalším.

Vstupné zahrnující účast na semináři včetně stravy:

Veřejná sféra (obce, města, kraje včetně zřizovaných společností, vysoké školy,…), dále členové České parkovací asociace z.s.p.o. a zástupci Slovenské parkovací asociace zdarma, přičemž počet přihlášených je omezen na maximálně 2 osoby na subjekt.

Ostatní účastníci: registrační cena 790,-Kč (bez DPH)

 Návrh programu semináře:

-          Zahájení semináře – Česká parkovací asociace z.s.p.o.

-          Úvodní slovo generálního partnera

-          Shrnutí obecných podmínek pro návrh, realizaci a provozování parkovacích domů v České republice

Programový blok číslo 1 – chyby z počáteční fáze se jen velice těžce napravují

1. Základní koncepce parkovacího domu - pro koho má parkovací dům sloužit?

a)      Smíšená uživatelská struktura městského centra

b)      Součást obchodního / administrativního / kulturních / … centra

c)       Veřejná služba záchytného parkování na hranicích centra (města)

2. Základní návrh parkovacího domu

a)      Umístění v prostoru s ohledem na okolí a budoucí uživatelskou strukturu

b)      Základní volba konstrukčního řešení (pojezdové parkovací domy / zakladače / kombinace)

c)       Dopravní napojení pro příjezd/odjezd a pěší trasy

d)      Dispoziční uspořádání, parametry pro projekt (šíře parkovacího stání, sklony ramp, atd.)

e)      Budoucí provozování  - s obsluhou / bez obslužné

f)       Vlastní projekt pro všechny fáze stavebního řízení (ÚR/SP/RDS…)

 Programový blok číslo 2 – realizace moderního parkovacího domu, aneb co všechno se nám může později nevyplatit

1. Stavební realizace

a)      Vhodná stavební technologie a její finanční náročnost při stavbě a budoucím provozování

b)      Technická vybavenost parkovacího domu – nestačí jen slepě kopírovat normy

c)       Financování, možné operační programy (zda budou)

2. Technologie

a)      Parkovací systém, vrata

b)      Elektro

c)       Vzduchotechnika

d)      Kamerové systémy, EZS, EPS, MeR, …

3. Dozor investora ve fázi realizace stavby. Stavba parkovacího domu je stavba jako každá jiná. Každé opomenutí se nám posléze může nevyplatit.

Programový blok číslo3 - provozování moderního parkovacího domu – není jen o odvozu peněz z pokladny do banky

a)      Komunikace s klientelou musí začít již ve fázi koncepčního návrhu

b)      Provoz parkovacího domu s obsluhou či vzdáleným dozorem

c)       Bezpečnost lidí i majetku

d)      Není ve Vašem parkovacím domu prostor pro doprovodné služby ? (mytí vozů, technické služby, pneuservis, rychloservis, dobíjení AKU, půjčování deštníků, …)

e)      Systémy plateb, rezervací, navigace, …

f)       Další služby – toalety, stojany na kola, konektivita,

Programový blok číslo č 4 – jde v první řadě o peníze?

a)      Investice a návratnost

b)      Provoz

c)       Fondy, dotace

 Závěr:

-          Shrnutí semináře – zahájení prací na „Standardech ČPA pro Moderní parkovací dům“

-          Vyhlášení ankety: „Parkovací dům roku 2016“


Červen 2015 Auto je náš osobní šperk

Pěkný letní den všem,

prázdniny jsou v plném proudu a tak novinových zpráv o parkování je poskrovnu. Nicméně něco se přece jenom objevilo. A to velice podnětný článek z dílny královehradecké redakce serveru www.idnes.cz. Již ten titulek je skvostný:

Auto je náš osobní šperk, brojí petice proti rušení parkování v Hradci

Nebudu Vás zatěžovat komentářem. Doporučuji si přečíst i komentáře pod článkem a připojim pouze jednu otázku:

Kde nechávate šperky?  

 Pokud Vás téma zaujalo, napište nám.

http://www.parkovaciasociace.cz/clanek/4-kontakty/

Pěkné prázdniny všem


Květen 2015 Aktuálně z ČPA

Parkování okolo nemocnic

Tento týden jsme diskutovali s Mgr. Chajdrnou z MěÚ Vlašské Meziříčí ohledně parkování okolo nemocnic a poliklinik. Impulsem byl záměr města Valašské Meziříči zpoplatnit parkování okolo nemocnice a reakce v médiích. Napsali jsme úvahu na téma nemocnice:

Zpoplatnění parkování okolo nemocnic a zdravotnických zařízení je logickou reakci měst a provozovatelů zdravotnických zařízení na neschopnost zdravotnického managementu překonat zvyklosti z dob Marie Terezie. Pokud šáhnu do jakéhokoliv dopravního průzkumu okolí zdravotnického zařízení, zjistím, že od 7 do 12 hodin jsou parkovací kapacity značně přetížené. A pak jak by se mávlo kouzelným proutkem. Naši soudruzi zdravotníci prostě nedokážou pochopit, že i zdravotnictví je forma obchodního vztahu mezi pacientem a lékařem. Bohužel tento obchodní vztah je degenerován systémem veřejného zdravotního pojištění, kdy já jako plátce dovnitř tohoto systému moc nevidím. Je zvláštní, že některé soukromé kliniky dokáží rozvrhnout provozní dobu do celého dne. Zařízení a vybavení tak není využito 5 hodin denně ale třeba 12 hodin. Není problém se objednat na odpoledne či navečer, nemusím omlouvat děti z výuky. Pro většinu státních (krajských) zařízení je však asi lépe utrácet vysoké investiční prostředky na výstavbu nových hromadných garáží s mizernou využitelnosti, než radikálně změnit návyky.

Je mi líto, pokud chce město dosáhnout pořádku, bude muset využit § 23 zákona 13/1997.

Petr Horský

Mg. Chajdrna zareagoval zasláním tabulky, kde si dal obrovskou práci a porovnal přístup k řešení problematiky parkování ve špitálech. V tabulce je informace z 57 měst či nemocnic. Z těchto 57 lokalit pouze ve dvou  případech není parkování zpoplatněno. Pokud Vás tabulka zajímá, kontaktuje na mne na horsky@parkovaciasociace.cz.


Novelizace vyhlášky č. 30/2001 Sb.

Tento týden se nám také dostal do rukou návrh novelizace vyhlášky č. 30/2001, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích. A tak jen několik postřehů:

Matoucí symboly?

Víte jaký je rozdíl těchto dvou symbolů?Zatímco symbol vpravo určuje způsob stání (podélný nebo šikmý) vlevo říká, že se jedná o osobní automobil. S užitím těchto symbolů mají problém i odborní pracovníci. A co český řidič?

Parkoviště reservé

Věděli jste, že tato vyhláška se připravuje zpřísnit obecnou úpravu? U dopravní značky IP 12 - Parkoviště reservé je uvedeno: "Značka označuje místo, kde je dovoleno zastavení a stání pouze některých vozidel."

Pro jistotu zákonná úprava: 

Řidič nesmí zastavit a stát:

o) na vyhrazeném parkovišti, nejde-li o vozidlo, pro které je parkoviště vyhrazeno; to neplatí, jde-li o zastavení a stání, které nepřekročí dobu tří minut a které neohrozí ani neomezí ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, popřípadě neomezí řidiče vozidel, pro něž je parkoviště vyhrazeno, ...

Něco nám tady schází

Z vyhlášky nám také nězo zmizelo. Ve vyhlášce již nejsou šipky E 8d a E 8e, které vymezovaly úseky platnosti. Zejména pro vyznačení parkovišť zcela nezbytný prvek.  

 

 

Modré čáry - nešlo by to jinak?

U výkladu vodorovného dopravního zbačení V 10g (slavné modré čáry) je uvedeno: 

Časově omezené stání

Značka vyznačuje dovolené zastavení a stání a případě stanovuje způsob stání ve vztahu k okraji pozemní komunikace. Při stání nesmí vozidlo svým obrysem nebo nákladem přesahovat do vozovky vyznačenou plochu.

V úseku označeném touto značkou je stání dovoleno za podmínek stanovených svislou dopravní značkou. 

Nebylo by lépe použit název: "Regulované stání" ?. V českých zemích se zažilo užití modrých čár pro rezidentní zóny. To jest vyhrazené úseky místních komunikací pro parkování rezidentů a abonentů. V jejich případě se však nejedná o časově omezené stání ale naopak dlouhodobé stání a odstavování. Časově omezené stání je naopak spíše pro regulaci podle § 23, odst. 1, písm. a) zákobna č. 13/1997 Sb.

Jaká zde platí pravidla?

Jízdní pruh pro pomalá vozidla IP 18c býval dříve doplňován vodorovným značením V3. V současné době byly na dálnicích odbroušené souvislé čáry. Jako řidič běžného automobilu  nyní nevím zda jedu na pozemní komunikaci se 3 jízdními pruhy v jednom směru, nebo se jedná o dva jízdní pruhy v jednom směru , které jsou doplněné o vyhrazený jízdní pruh. Vyhrazený jízdní pruh to však nemůže být, neboť výklad IP 18 c je že je … „určený zejména pro …“ Jak to teda je. Autoškolu jsem dokončil před 30 lety. A ranní dopravní výchova v 5:55 na ČT24 mě o tomto zatím neinformovala.

 

A nakonec přece jen tisk:

V České lípě se bude platit za parkování i v sobotu ...

V Jihlavě si občané mohou koupit parkovací kartu, ale ...

V Českém Brodě vzniklo nové parkoviště P+R ...

V Žebráku končí bezplatné parkování ...

A pro zasmání o české "šikovnosti" ... - nebo zpátky na začátek dnešního přehledu?


Květen 2015 ČPA v ČT

Ve vysílání Události v regionech 19. května 2015 se probíraly nové pražské parkovací zóny. Do vysílání byla přizvána i Česká parkovací asociace, a byli jsme dotázáni na nevýhody či výhody nových zón. Stejně jako před rokem jsme záměr hlavního města Prahy podpořili, tentokrát nikoliv jen písemným stanoviskem, ale naživo ve vysílání České televize. Asi je na místě se ptát, jak se hlavní město staví k přistoupení do České parkovací asociace? Nebo je snad pravdivá informace, že tento záměr byl opětovně zamítnut?


Duben 2015 Psalo se nejen o parkování - do 30/04/2015

Tak se opětovně hlásíme s přehledem tisku. Velice pozitivní informaci je skutečnost, že se již začínají objevovat podněty od členů Poradního orgánu nebo Rady ČPA. Avšak začněme spíše smutně.

 

Poslenecká sněmovna rozhodla, že se na vybraných úsecích dálnic zvýší maximální povolená rychlost na 150 km/hod. Takže v další novele 361 můžeme čekat, že se povolí 2 promile alkoholu v krvi a 4 jointy mariuhany. Snad se senátoři vzchopí obdobně jako v případě nápadu p. Humla z července 2014.

 

 

O tom, že nejen u nás se ději prapodivné věci, svědčí návrh na novou dopravní značku z Německa. Podpora Carsharingu by měla vycházet ze zdravého selského rozumu.

 

 

Naopak v Berlíně zvažují, že velké auto = velký peníz. Nemluvili jsme náhodou na 2. konferenci o hodnotě veřejného prostoru?

 

 

 

 

Ondra Myška poslal odkaz na informaci serveru www.pozary.cz. Opětovně jedno z témat 2. konference ČPA.

 

 

 

 

To Česká televize se věnovala přehledu, zda je lepší "botičkovat" nebo "předvolávat".

 

 

 

Někdy je to těžké rozhodování. Zvláště, když si někdo myslí, že je bota z tvarohu, nebo neví co dělá. Dobře mu tak, snad byla jeho akce náležitě finančně oceněná.

 

 

O řešení parkování psali mimo jiných:

 

 

 A na závěr jeden naskenovaný článek ze Světa motorů. Děkujeme paní Krystyníkové z Otrokovic.

Přejem příjmné prožítí prodlouženého víkendu a spoustu upálených čarodějnic.

 

 

 


Duben 2015 2. konference České parkovací asociace

Tak je to za námi, uskutečnila se 2. konference ČPA ve Stříteži u Jihlavy

Dozvěděli jsme se mimo jiných že:

  • 3/4 řidičů vozidel pražských hasičů mají problém s průjednosti a nejvíce (60%) na sídlištích
  • V roce 2014 zahynulo 11 osob při srážce se zaparkovaným vozidlem
  • 3 normy, které řeší problematiku prostorového uspořádání pozemních komunikací si protiřečí
  • v roce 1930 bylo v celém Československu registrováno 30 000 automobilů, roce 2015 je to  4 900 000 osobních automobilů jen v ČR
  • Zadluženost města a obcí činila ke konci roku 2013 92 mld. Kč oproti celkové produkci automobilového průmyslu 865 mild. Kč
  • Provozování předzahrádky na ploše velikosti 10 m2 stojí živnostníka 36 500 Kč /rok, parkovací karta rezidenta stojí v Praze 700 Kč/rok
  • Rozšiřuje se nabídka financování projektů z fondů EU
  • Nyní je v ČR v provozu cca. 1 000 elektromobilu, do roku 2025 se čeká nárůst na 25 000 EV
  • Dozvěděli jsme se, že máme k dispozici mnoho super moderních technologií, ale to myšlení nám nějak vázne
  • Již víme, jak máme technologicky vybavit parkovací dům
  • Opětovně jsme pomluvili technologií Koma, resp. smutnou anabázi parkovacího domu ve Slaném a jinde
  • A na závěr jsme se shodli, če ČPA má smysl. Minimálně i proto aby poukázala na nevhodná a nefunkční řešení.

A jedna negativní zpráva na závěr. Člověk, který se nejvíce zasloužil o zrození naši asociace, rezignoval na funkci předsedy Rady ČPA. Ondro, moc děkujeme a doufáme, že nám budeš nadále pomáhat. Jinak se může stát, že nás lidská blbost převálcuje.


Nashledanou nejpozději za rok na 3. konferenci ČPA


Duben 2015 Psalo se nejen o parkování - do 17/04/2015

I když jsme byli plně vytížení 2. konferenci ČPA, podařilo se dát dohromady pravidelný přehled tisku. Zpráva z konference a navazující valné hromady je v procesu přípravy a bude zveřejněná příští týden.

Takže příští týden se mimo jiných dozvíte, že díky zaparkovaným vozidlů zemřelo vloni 11 lidí.Zamračený

Bohumínská parkoviště čeká „lajnování“

 Na 2. konferenci jsme také diskutovali, zda je lépe použít vodorovné značení vymezující parkovací pruh, nebo vyznačit jednotlivá parkovací stání. 

Budeme rádi, když se s námi kolegové z Bohumína podělí o zklušenosti a výsledky. 

 

 

 

Již téměř dva týdny je v Praze v provozu prodloužené metro na trase A. Některé slabiny nové stavby byly hojně medializovány v minulém týdnu. Tento týden se Lidovky zaobírají jiným problémem, který se projevil po spuštění metra. 

 

 Více jsme o parkování nezaregistrovali. Pokud jste někdo cokoliv našel na webech, budeme rádi za zaslání odkazu na info@parkovaciasociace.cz.

Na internetu se však objevily dvě informace, které mě potěšily.

 

//cdn.i0.cz/public-data/07/65/ef46a96f372dbd92f72d00b0e062_r16:9_w480_h270_gd194f0cc117111e49e9f002590604f2e.jpg

 

První je výsledkem jednání Vlády České republiky, která schválila koncept takzvané chytré dopravy. Konečně budeme muset upravit své chování a pokud ne, tak nám  to stroj spočítá. A pokud by se chtěli zase ozvat ochránci čehokoliv, tak jen připomínám, že na našich silnicích zemřelo vloni 632 lidí!!!

   

Policie chce koupit 88 nových aut s radary (ilustrační foto) - Foto: Martin Pařízek

 

 

A co neodchytí stroj, zajistí posílení flotily policejních vozidel. 

 

 

 

 


Duben 2015 Psalo se nejen o parkování - do 03/04/2015

Zatím stále pokračujeme v týdenním intervalu a přinášíme přehled informací nejenom o parkování.

 

 

Nejdříve však upozorníme na blížící se 2. konferenci České parkovací asociace

 

 

A začněme zprávou, která zní hodně aprílově a byla zveřejněna v předvečer aprílu:

Na idnes.cz je i video:  

Ne, není to aprílový žert, ale realita. A co více? Vstupy do nově otevíraného metra nemají zastřešení. A například stanice u Motolské nemocnice má krásný bezbarierový přístup dlouhou rampou. Že by nový sport pro tělesně postižené spoluobčany v deštivém či zimním počasí? 

 

 

Velikou podobnost lze najít i v infomaci o systému RODOS.

 

 

 

A když si přečteme o tok kolik času jsme v ponděli strávili na D1 a kolik to stálo peněz, nabízí se otázka kde se stala chyba?

 

 

 Možná Vás zaujalo, že tento týden nepřinášíme žádnou informaci o extremistech na naších cestách. Není to tím, že by se nic nestalo (např. http://www.novinky.cz/...), ale tím, že jsme se dozvěděli o chystané akci Policie ČR. Jenom nevím, jestli pravidelná a systematická dennodenní práce policie na Slovensku nemá větší efekt.

 

A týdenní přehled ukončíme dvěmi aktualitami z našich měst:

  

Možná by mohli kolegové z Chebu dát informaci, jak to dopadlo?

Ještě dvě upoutávky na články z dnešního rána:

Na webu Lidovky.cz je zmíněn nedostatek parkovacích stání v okolí nově otevíraných stanic metra

a

na webu České televize reportáž o záměru města Jihlavy snížit počet dopravních značek ve městě.

Držíme Jihlavě palce ať to ustojí.

Přejeme hezké velikonoce a bohatou pomlázku.

 


Duben 2015 Program 2. konference ČPA

Program 2. konference - stav k 2. dubnu 2015

dovolujeme si zveřejnit program 2. konference České parkovací asociace z.s.p.o. ve stavu k 2. dubnu 2015 - 12:00 hodin. Program bude dále zpřesňován.

A proto :

Uzávěrka 7/4/2015


Březen 2015 Psalo se nejen o parkování - 27/03/2015

Zatím stále pokračujeme v týdenním intervalu a přinášíme přehled informací nejenom o parkování.

 

 

Nejdříve však upozorníme na blížící se 2. konferenci České parkovací asociace

 

 

 

Zmiňovali jsme změny v parkovacím systému v Berouně v návaznosti na otevření nového parkovacího domu. Nakonec se město a provozovatel dohodli na některých úpravách.

  

   

 

  

Také v Uherském Hradišti se měnily parametry parkovacího systému

 

  

 

 

 

 

O parkování také psala tištěná verze Mladé fronty v pondělí 23/03/2015. 

 

 

 

 

Tolik o parkování. Ostatní informace jsou mnohem více alarmující. Zejména když porovnáme mnohem příznivější statistiky našich sousedů.

 

Že se není čemu divit, dokládají poslední dva články:

  

 Mají takoví spoluobčané mít nárok na řidičské oprávnění?

Hezký víkend a ať nepotkáte za volantem "zodpovědnou" osobu.

 


Březen 2015 Prodloužení uzávěrky přihlášek

Na pravidelném setkání představitelů ČPA 25/03/2015 jsme rozhodli o prodloužení uzávěrky přihlášek na 2. konferenci ČPA až do 7. dubna 2015. 

A tak neváhejteMrkající


Březen 2015 Psalo se nejen o parkování - 20/03/2015

Dobrý den - dovolujeme si navázat na přehled. který vznikl před týdnem:

Začněme článkem, který není o parkování, ale při jeho čtení mne docela zamrazilo.

Strážníky zavalil odér marihuany, řidič dokouřil jointa přímo za volantem

Toto již není na předání do přestupkového řízení, takový člověk nemá za volantem co dělat.

 

 

 

To v Karlových Varech se opětovně projevily zlaté české ručičky.

 

 

 

 V Pražském deníku se psalo o jednom z témat 2. konference:

 

A proto: nezapoměňte se přihlásit.

 

 

 

Pražský deník se také věnoval nedostatku parkovacích kapacit:

 

 

 

 

 

 

 

 

A poslední příspěvek Pražského deníku je o technickém pokroku:

 

 

 

Víte, že je zítra první jarní den? Tak si jej užijte a ať nepotkáte žádného zfetovaného řidiče. Úžasný

 

 

 

 

 


Březen 2015 Psalo se nejen o parkování - 13/03/2015

Zaznamenali jsme tento týden (do 13/03/2015)

Vážení přátelé,

Zkusíme Vám každý týden přinášet informace, které jsme zachytili na různých informačních zdrojích. Když nic neobdržíte, buď se o parkování nepsalo, nebo jsme měli dovolenou.

Krásný předjarní víkend

Nová hromadná garáž v Berouně

V Berouně je otevřená nová hromadná garáž. 158 nových parkovacích míst je nabízeno za příznivé ceny, a když příště pojedete na slavné sobotní trhy, jistě novou nabídku uvítáte. 

 Bližší informace:

 

Provozovatel berounského parkovacího systému logicky změnil nastavení okolní zóny placeného stání a hned nastalo vzbouření.

Jednání města o kompromisech:

 

 

Trable hromadné garáže ve Slaném

Jiná hromadná garáž se pro změnu neustále potýká s problémy:

 

 

Nemohu si pomoci, ale jako kdyby se to někde opakovalo?

 

 

A jedna zahraniční zpráva

 

 

Když nezabere nic jiného, co takhle léčba šokem ...


Březen 2015 Setkání představitelů ČPA 12/03/2015

Vážení přátelé,

dnes se opětovně setkali zakládající členové České parkovací asociace a současně se konalo i zasedání Rady ČPA. Věnovali jsem se zejména přípravě 2. konference ČPA. Z praktických věcí rozhodla Rada ČPA o programu Vlané hromady ČPA, která se bude konat 16/04/2015 a o vyloučení člena Pango, který neuhradil členský příspěvek za rok 2015 (společnost přestala již v loni vyvíjet činnost v ČR).

Ohledně 2. konference ČPA si Vás dovolujeme všechny požadat o 2 kroky:

  1. Všichni, kdo máte pocit, že můžete přispět do jednotlivých bloků svými příspěvky, názory a praktickými příklady, prosím kontaktujte garanty jednotlivých sekcí (seznam najdete na konci článku)
  2. Již v několika případech se stalo, že elektronická komunikace zůstala viset ve spamových filtrech, nebo mohou být některé domény blokované. Bohužel toto je stále častější jev, kdy se zvýšuje ochrana proti spamům a virům a podobným. Sekretář ČPA bude dnes nebo zítra kontaktovat každého přihlášeného účastníka. Pokud Vás sekretář nebude kontaktovat, je to známka, že došlo ke chybě v komunikaci a prosím ozvěte se nám telefonicky (http://www.parkovaciasociace.cz/clanek/4-kontakty/)

 

Aktuální seznam témat druhé konference a garanti:

Středa

10:15 – 12:00

1. Blok – parkování vozidel v kontextu potřeby zachování průjezdnosti pozemních komunikací nejen pro složky IZS.

  • Zahájení – IZS ČR
  • Technické předpisy a normy a dopad na IZS

 

Ondřej Myška

+420 727 940 899

 

     

Středa

13:30 – 15:45

Bude přestávka na kávu

2. Blok – hlavní téma konference:

„K čemu má sloužit veřejný prostor? Aneb drahé bezplatné parkování.“

Volby 2014 hodně změnily vedení radnic a často ve volebních programech rezonovaly témata změny využití veřejného prostoru.

Co si vlastně můžeme dovolit, kolik nás to bude stát a jak toto budou vnímat občané? Co se kde povedlo?

 

Petr Horský

+420 724 978 248

     

Čtvrtek

09:00 – 10:15

3. Blok – možnosti využití nových technologií při řešení dopravy v klidu – IT technologie, zakladačové systémy, montované hromadné garáže, …

Petr Váverka

+420 602 357 000

Milan Zelenka

+420 603 552 743

 

     

Čtvrtek

10:30 – 11:45

4. Blok – další rozvoj ČPA – motto: má ČPA smysl? – volná diskuse.

Petr Horský

+420 724 978 248


Leden 2015 Slovensko opět o veliký skok dopředu

V listopadu 2014 jsme v reakci na článek kolegy Landy z AF-Cityplanu a komentář pana Fendrycha otevřeli nové diskusní téma:

Zpátky do pravěku automobilismu


Trochu jsme přepověděli neradostné statistiky dopravní nehodovosti v ČR. Tato předpověď se bohužel naplnila a v loni zemřelo na silnicích o 50 lidí více než před rokem. A tak se rozjely mnohé "konstruktivní" diskuse. Začátkem tohoto roku však server www.idnes.cz publikoval informaci:

Přes Rakousko pomaleji, omezují rychlost a intenzivněji měří


V tomto článku doporučuji pozornosti zejména informaci o snížení nehodovosti o 50 %. A zajisté všichni dobře známe situaci, kdy na úsecích s měřením rychlosti drtivá většina řidičů poslušně zpomalí. Stejně tak, když uvidí policejní vozidlo. A tak jsem zapátral v historii a nešel jsem již první zmínku z roku 2007:

Mýtné brány budou měřit rychlost


Asi se celý záměr někde "zasekl". Místo toho si vzpomeňte na mnohé mediální kauzy, kterak ochránit řidiče nerespektující zákony (Humlův zákon,...). A tak opětovně diskutujeme, řečníme, hledáme fiktivní příčiny nezdaru. Několikrát do roka se dočteme, jak policisté s Passaty či Superby dopadla řidiče jedoucí rychlosti 200 a více km/h. Skvělý výkon. Toto však dokáže technika na mýtných bránách či sloupech veřejného osvětlení v kombinaci se stávající legislativou.  Nemluvě o mnoha jiných přestupkových jevech, které jsou fyzikálně měřitelné. Co technika nedokáže je agresivní chování. Každý den jezdím po dálnici 28 km. A téměř každý den se stane, že ačkoliv jedu na hranici povoleného rychlostního limitu, jsem předjížděn zprava. A také jeden vovoroční zážitek našeho předsedy: "Při novoroční cestě z Beskyd domů za Prahu (430 km), jsem potkal jedinou hlídku policie, v Toušeni. Nechybí na cestách náhodou policisté???"

Kdo pravidelně jezdí na Slovensko, pamatuje jistě situaci v 90 letech minulého století a na začátku tohoto tisíciletí. Na Slovensku neplatila snad žádná pravidla silničního provozu. Pak však přišla zákonná změna, kdy byly rasantně "naceněny" jednotlivé přestupky.  Současně s touto změnou se na slovenských silnicích objevili policisté. A hle, najednou je cestování po Slovensku daleko příjemnější a bezpečnější. A když posloucháte "zelenou vlnu" slyšíte o desítkách hlídek dohlížejících na silniční provoz. A dnes jsem se dočetl na www.novinky.cz:

Slovenská policie si posvítí na řidiče, nainstaluje přes 1300 kamer


A byť o tom spousta Čechů pochybuje, začínám nabývat  přesvědčení, že na začátku publikovaná informace bude realitou.

Slovensko za pět let v životní úrovni předstihne Česko, ukazují odhady


Proto si závěrem dovolím provokativní výzvu. Přestaňme kecat, řečnit a hledat fiktivní příčiny a výmluvy. Přestaňme si hrát na ochranu osobnosti. Automobil je zbraň. Zbraň, která vloni zabila více než 630 lidí. Před touto zbraní nikoho neochrání ani poslanecká imunita.

Petr Horský

Místopředseda Rady ČPA. 






Prosinec 2014 2. konference České parkovací asociace

První konkrétní údaj, který můžeme zveřejnit je termín. Proto již nyní si nechte v kalendáři volný prostor pro:

15. a 16. duben 2015.

Právě v tyto dva dny se bude 2. konference konat. A co vlastně připravujeme? Hlavními impulsy pro témata 2. konference byly výsledky komunálních voleb, kdy mnohdy uspěly uskupení, které preferují zásadní přehodnocení využití veřejného prostoru a série článků o snaze starostky Paříže omezit počet vozidel vjíždějících do centra této metropole. (Např.: Paříž bez autA tak bychom chtěli jako hlavní téma použít:

„K čemu má sloužit veřejný prostor? Aneb drahé bezplatné parkování."

Co si vlastně můžeme dovolit, kolik nás to bude stát a jak toto budou vnímat občané? Co se kde povedlo? Uvítáme Vaše náměty i krátké příspěvky. Než se však ke stěžejnímu tématu dostaneme, zkusíme si ujasnit jaké jsou základní limity. Na jedné straně vidíme neuvěřitelné plýtvání veřejným prostorem (Lenoši při parkování), na straně druhé pak je nutno respektovat potřebu zachování bezpečnosti pro všechny obyvatele ČR (Ukázka zásahu IZS). Proto úvodním tématem bude:

Parkování vozidel v kontextu potřeby zachování průjezdnosti pozemních komunikací nejen pro složky IZS.

Toto je stěžejní náplň úvodního dne. Po práci bude následovat zábava, opětovně nesena v tématickém motoristickém pojetí. (Vzpomeňte si na 1. konferenci.)

Druhý den bychom rádi zahájili technicko - technologickou části. Název bloku je spíše obecný:

Možnosti využití nových technologií při řešení dopravy v klidu. 

Pokud někdo má zajímavá technická/technologická řešení, velice rádi uvítáme nové informace. Ale, zaplatit za parkování mobilním telefonem umožňuje skoro každá firma. Chytrá a funkční řešení využití prostoru pro parkování aby člověk hledal jako jehlu v kupce sena. Předem díky za Vaše náměty a tipy.

Na závěr naší 2. konference připravujeme mírně kontroverzní téma. Naše sdružení je "v provozu" rok a půl. Na činnosti se však stále podílejí pouze zakládající členové. Proto na závěr 2. konference bychom rádi moderovali volnou debatu na téma:

Má ČPA smysl? 

Různých asociací existuje spousta. Je Česká parkovací asociace životaschopným projektem, do kterého se zapojí více lidí, nebo je lépe hledat jinou cestu?

Vaše Rada České parkovací asociace z.s.p.o.

 






  

 


Listopad 2014 Připojení kolegů ze Slovenska

Děkujeme Milanovi Taškovi za ochotu a dovolujeme si všechny informovat, že databáze webu České parkovací asociace byla rozšířená i o účastníky 10. konference Slovenské parkovací asociace. Vítáme tudíž naše přátele.

Pokud máte zájem se podílet na diskusním fóru, či jinak se podílet na řešených tématech, prosím napište mi.

Současně prosíme všechny české i slovenské kolegy o aktivní spolupráci při aktualizaci naši databáze po komunálních volbách.

Předem velice děkujeme a Vaše připomínky či náměty očekáváme na:

horsky@parkovaciasociace.cz

nebo

info@parkovaciasociace.cz

Česká parkovací asociace

Silnice není závodiště.


Listopad 2014 Závěry z jednání Rady ČPA

31.10.2014 se konalo jednání Rady ČPA a dovolujeme si zveřejnit základní závěry:

  1. Rada ČPA schválila přijetí nového člena ČPA - Hotel Slovan a.s. - Brno
  2. Rada ČPA konstatuje zcela nulové využití diskusního fóra. Petr Horský musí vymyslet zatraktivnění diskusního fóra
  3. Rada ČPA přijala informaci o průběhu 10. konference SPA
  4. Rada ČPA schválila personální obsazení Poradního orgánu Rady ČPA
  5. Rada ČPA diskutovala přípravu 2. konference ČPA, přičemž jsou prozatím pouze 2 východiska:
  • Termín konání - týden 13. až 17. dubna 2015
  • Místo konání - uprostřed ČR

Uvítáme Vaše náměty.

Současně si dovolujeme požádat o případnou spolupráci při aktualizaci naši databáze e-mailových adres s ohledem na pokročilý stav povolebních vyjednávání.

Děkujeme



Listopad 2014 Obdrželi jsme děkovný list

V rámci 10. konference Slovenské parkovací asociace v říjnu 2014 obdržela Česká parkovací asociace děkovný list. Soudím, že spíše my bychom měli našim kolegům ze Slovenska poděkovat za inspiraci a pomoc při založení ČPA.


Říjen 2014 První zpráva z 10. konference Slovenské parkovací asociace

10. konference Slovenské parkovací asociace se konala od 21. října 2014 v Tatrách  a Česká parkovací asociace byla u toho.

Jubilejní konference byla mezinárodní a jako úvodní vábničku připojujeme společný snímek slovenského a srbského prezidenta a našeho předsedy. Jakmile to bude možné zveřejníme i podstatné informace, které na této konferenci zazněly.

 


Říjen 2014 Nové diskusní téma

Včera jsem narazil na zajímavý článek. Dovolil jsem si zde vložit na tento článek odkaz:

http://budejovice.idnes.cz/invalidni-duchodce-zaregistroval-583-aut-kvuli-ekodani-pf2-/budejovice-zpravy.aspx?c=A141009_130951_budejovice-zpravy_khr#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

Na jedné straně se snažíme invalidům všemocně vyhovět, na straně druhé často slyšíme invalida = podvodník.

Co Vy na to?

Petr Horský


Copyright © Česká parkovací asociace z.s.p.o., všechna práva vyhrazena
design by AD13 Group